Особливості автомобільного хаосу України: путівник здорового глузду по нерозмитненим автомобілям

By | 20/09/2017

Авто придбане за 1-2 тисячі євро в Україні вже не є чимось фантастичним. І дуже багато українців вже скористались такою можливістю. В останні тижні лише лінивий не торкався цієї теми. Звісно, питання яке бентежить стількох українців, які вже є повнолітніми, або стануть ними ось ось, і на перші зароблені гроші мріють про легендарну “беху” в 39-му кузові. Ну так, а хто ж не мріє? 🙂

Українці дуже “зголодніли” на якісний транспорт за адекватні гроші. Це пов’язано з відсутністю класної траспортної інфраструктури по всій країні та відстуністю якісного громадського транспорту. В ситуації “якщо Магомет не йде до гори, гора йде до Магомета”. Власне “гора” у вигляді народу і приїхала 06.09.2017 до “Магомета” у вигляді парламенту. “Момент X настав” – кричали соцмережі, “експерти”, “зіваки” та ряд інших казкових персонажів.

Гроші як предмет конфлікту між народом та владою

Майже втричі дешевше авто без сплати податків – рай для спекуляцій. Звісно ж кмітливі українці почали цим користуватись, якщо б державі це не подобалось, вона б цього не допустила. Схеми різного гатунку, які виникли з часом, так чи інакше втягнули і сам державний апарат, що було видно по автопарку, який використовували наші можновладці. Правда автомобілі чемно отримували номерний знак дипломатичного гатунку.

Проте щось пішло не так і людей обурювало, що почнуться перевірки та притягнення до серйозної адміністративної відповідальності, яке було анонсовано державою. Халопи не задоволені, а цар не в курсі. Біда. Треба щось робити. Зберемось 6 вересня і покажемо, що ми мовчати не будемо. Реакція влади була блискавичною: мовляв “так і так, давайте сядемо за стіл переговорів, зробимо дорожню карту і досягнемо компромісу”.

Що там обговорили, чого досягнуто, як буде далі розвиватись ситуація? Нікому не відомо. Ви ще й чітких формулювань хотіли? Не в цьому житті.

Загалом держава недоотримує гроші у вигляді податкових надходжень від розмитнення автомобілів, а люди їх давати державі не хочуть, тому що вони опиняються десь далеко на Кіпрі чи Мальті. Знову розпил грошей не на користь людей і депутати собі не можуть дати раду з цим “нашестям бляхарів”.

Смертність підвищиться, якщо не розпочати наводити порядок

Схеми та маніпуляції ввозу авто з іноземною рестрацією, які за ними слідують, я описувати не буду, оскільки вони давно вже всім відомі, в тому числі ЗМІ. Зараз виникло більш глобальне та широке поняття, яке описується одним словом “безпека”.

Авто на іноземній рестрації купуються для:

1. Здійснення злочинів. Ніхто не купуватиме “жигуль” (на ньому не втечеш далеко) чи дороге авто на іноземній рестрації.

2. Не вивозу за межі країни, оскільки покарання по суті немає. База поліції та митниці не об’єднана, тому можна порушувати митний контроль і не їхати на митний кордон країни. Поліція в свою чергу просто так зупинити авто чи перевіряти термін перебування авто не має повноважень.

3. Ігнорування будь-якого здорового глузду в питанні обслуговування автомобіля. Мотивація проста: “в мене завтра машину заберуть на кордоні, то для чого обслуговувати?”, “завтра новий закон приймуть, що вводить суперобмеження на використання такого авто, то для обслуговувати?”, “тоді та машина буде 1500 євро, а 4500 євро коштувати, то для чого обслуговувати”. ВСЕ. Коло замкнулось. Так можна виправдати все. Тому якщо завтра на ауді 1998 року литовської реєстрації вирве колесо на швидкості 80 км/год і машина летітиме на Вас повністю не керованою – ви отримаєте квиточок для роздумів в травматології. Тоді задумається кожен громадянин чи “гра вартує свічок”?

Автомобільне майбутнє буде світлим та безпроблемним?

Позиція громадян, які товаришують із здоровим глуздом, є наступною: “ми не проти дешевих автомобілів – це навпаки чудово. Проте ми за автомобілі в належному технічному стані, дотримання ПДР, суворе покарання порушення ПДР і відсутність перешкод (мітингів) для життя інших людей українцями, які вважають себе найрозумнішими”.

На даний момент наша держава ще молода і методи покарання ще не працюють повноцінно. Наприклад немає пристроїв, які фотографують автомобіль та фіксують його швидкість при виїзді з міста чи на певному відрізку міста. Лише недавно появились такі пристрої в Києві, проте Україна велика.

І поки існують проблеми з покаранням та верховенством права на дорогах, відсутність об’єднаних баз автомобілів митниці та поліції, проблема високого рівня сумлінності і відповідальності одних людей перед іншими – я проти автомобілів з іноземною реєстрацією в Україні. Життя своєї сім’ї та інших хороших українців я ціную значно більше цієї мізерної економії, яка насправді є мізерною. Проте остання гіпотеза є темою ще однієї статті, яка вийде дещо пізніше.

Світле майбутнє не настане до моменту, коли суспільство буде боротись за свої права методами середньовіччя. Першочергово повинні бути вимоги, напрацювання змін, одобрення суспільством, голосування і тоді розмитнення автомобілів. Зворотня послідовність – ознака племенного істинкту палеозойської ери і не відрізняє “євробляхарів” від злочинців при владі.

P.S. Власникам автомобілів з іноземною реєстрацією: в ситуації, коли комусь з Ваших родичів/друзів/близьких не виплатили заробітню плату/пенсію/субсидію з державного бюджету – зверніться будь ласка до країни реєстрації Вашого автомобіля. Грошей за Ваш автомобіль Україна не отримала, відповідно інші статті витрат бюджету держава закрити не може. А от що кожен з Вас зробив для контролю використання бюджетних коштів на всіх рівнях країни – питання першої необхідності!

Залишити відповідь