Що сьогодні не так з електромобілями?

By | 04/08/2016

electric-smartСьогодні світ просто кожен день говорить про новинки в проізводтсва електромобілів і високих технологіях, які дозволяють цим коштам пересування існувати.

Якщо ще 20 років тому електромобілі були фантастикою, то вже зараз на багатьох “електричках” їздять по містах прості смертні.

Чому ж такий ажіотаж навколо “електричок”?

1. Безкоштовні заправки і екологія. Немає людей, які не люблять халяви, а коли халява в такому розмірі, то і думати нема чого, покупка 4 коліс на батарейках стає метою в житті. Екологія при їзді на такому авто – позитивний момент, тільки виробники тихо мовчать про те, скільки викидів в атмосферу робиться при виробництві всього електромобіля від початку і до кінця. З чого отримується енергія у зарядках – теж інформація не для розголошення.

2. Відсутність ТО. Якщо приїзд до дилера для підкачки шин і перевірки працездатності лампочок ми назвемо як “ТО” – це будемо брехнею. Єдине, що може приносити головний біль в Україні – ходова частина автомобіля. І якщо з Теслою проблеми в обслуговуванні очевидні (відсутність офіційного сервісу і суперчарджеров в Україні), то Ніссан / Рено / Смарт і інші бренди уніфікували запчастини цих вузлів, що дозволяє без проблем їх купувати, оскільки вони підходять до ходової частини від іншого автомобіля бренду.

nissan-leaf3. Відносна доступність ціни на момент покупки “авто в пакеті”. Вартість лідера продажів Ніссана Ліф вже далеко не захмарна. Примірники з пробігом в цікавому стані коштують в районі 15-20 тисяч доларів. Ще кілька років тому суми були шестизначними у всіх ЗМІ.

Тепер розглянемо на практиці що отримує покупець при купівлі “електрички”. І так:

– новий автомобіль з гарантією, але тільки на території покупки гаджета (Ніссан Ліф офіційно не поставляється в Україну, як і Тесла в принципі), тому є певний ресурс в батареях, що у випадку з сучасним ДВС дуже розтягнуто в часі;
– використаний електромобіль при покупці вже буде вимагати не тільки перевірки електричних вузлів і ходової частини, а й комплекту батарей (можливо вони вже будуть вимагати заміни на момент покупки);
– проблеми з сервісом окремих автомобільних брендів: Тесла, Фіат, БМВ, Смарт;
– іноді незручності із зарядкою батарей, точок для зарядки не так багато в основних містах країни, не кажучи вже про всю країну;
– не зрозумілий процес обслуговування електромобіля в разі ДТП;
– пробіги взимку (-1 … -10 за Цельсієм) на автомобілі Ніссан Ліф будуть в діапазоні 65-90 км (зарядка 100% за повноцінні 8 годин при цьому проводилася вночі), що було доведено водіями в ході випробувань на території західної України (про інші моделі даних немає);
– тиша роботи “електрички” при русі в спальних районах може стати причиною наїздів на інших учасників руху;
– ціна навіть уже вживаного примірника є чималою для звичайного автомобіліста (в даному класі можна дозволити купити 2 або навіть 3 іномарки з ДВС);

– варто не забувати, що це гаджет під напругою, будь-яке неакуратне поводження (особливо у погану погоду), може коштувати вам не лише кількох сотень доларів ремонту, а й життя;
– низька вартість продажу електромобіля, оскільки всі ті ж нюанси перераховані вище будуть бентежити нового власника.

elon-muskПідіб’ємо підсумок: незручностей / недоліків в “батарейках з 4 колесами є більше ніж, позитивних моментів і якщо головним аргументом покупки на тривалий термін експлуатації є безкоштовна заправка в більшості точок міста, спочатку рекомендую ознайомитися з прайсом заміни комплекту літій-іонних батарей Вашого авто, які будуть вимагати заміни після двох чи трьох років важкої експлуатації.

Залишити відповідь